Thursday 17 May 2012

MY OPENING....SHORT STORY....

  SEBAGAI OPENING...AQ SHARE NI DLU.....



      The  Real Story beside of Lollipop Love
                              By:Jay-p
Co-star:
So Yeon
Kim Myung Soo
Sung Jong
Nam Woo Hyun
Ho Ya
Dong Woo
Seung Yeol
Sung Kyu

Aku So Yeon.Pelajar tahun 2 atas.
   Pada satu hari,hari yg tlh mengejutkn aq pd sesuatu yg x pernah aq jangkakan...Kim Myung soo pelajar sama tahun dgn aq dan paling dgilai ramai gadis menahan aq di laluan di hdpn block bangunan kelas.
  Aq memang naik peranjat.Baru beberapa saat shj sudah ramai memerhatikn kami...Gila! Knp agaknya ni? Atau dia tau yg aq juga ada hati dgn dia? Mana dia tau?dia nak bgi amaran ke?.Tp aq x pernah bg tau sape2 ttg ni sbb ini memang perkara bahaya.Kalau ada org tau mesty kene maki habis.
  Myung soo mengeluarkn sesuatu dr poket kot seragam sekolahnya.
"Nah,Lollipop."dia menghulurkan sebatang lollipop betul2 di hadapan mukaku.Mukanya kelihatan merah dan huluran lollipopnya  jelas kelihatan dia gementar dan beberapa dia menelan air liurnya.Aq lebih 2 kali ganda gementar.Darah ku berderau.Aq tragak-agak untuk mengambil lollipop itu.Aq cuba gagahkan tgnku untuk mengangkat tgnku n mengambil lollipop dr hulurannya dan akhirnya aq berjaya mengambil.Pelajar perempuan di sekililing kami jelas menjerit kecewa.
 Ah...kami memang dah menjadi tumpuan pada saat itu. Myung Soo tersenyum seperti terpaksa dalam keadaan gemuruhnya itu demi memberikan reaksi kegembiraanya.Tak mungkin dia berlakuan begitu pdku.
  "Terima ..kasih" kataku gagap.
Aq x mampu memandangya lantas aq berjalan melintasinya masuk ke blok bangunan kelas.Dalam beberapa langkah itu...
   "Saya sukakan awak....."
Aq memberhentikan langkah...hampir jantungku memberhentikan degupannya.Apa?apa yang aku dengar td? Suasana sekeliling semakin kecoh.Tapi jelas kedengaran suara Myung Soo mengatakan ayat tadi.
   Aq berpaling ke belakang memandang Myung Soo.Jelas keadaan aq tak terkawal.Bila2 masa shj aq boleh pengsan.
 "Apa? Apa yang awak cakap td?" kataku yang hampir tak mampu untunk berkata-kata.
  "Saya sukakan awak..."ayat itu diulang..
Pelajar perempuan terus mengerang kekecewaan.
Oh,tidak! Aq hampir rebah...
  "Kenapa?" kataku yang cuba ku gagahkan keadaan aq...
  "Sebab...awak terlalu comel dan paling mengecewakan sy awak satu2nya pelajar perempuan yang x mengendahkan sy" katanya penuh yakin tepat memandang ku tanpa berkelip.
Cara dia berdiri sekarang jelas dia sudah lama bersedia untuk menghadapi keadaan seperti ini.Dia kelihatan amat gemuruh.
  "Lupakan shj lah niat awk tu" kataku cuba menyombong menolak perasaanya.
 Aq mula memikirkn perkara yg negatif yang kemungkinan dia hanya ingin mempermainkan aq atau itu hanya cabaran dr kawan2nya yang lain. Aq sedari dr td mereka perhatikan kami dr tembok bangunan kelas di tingkat dua.
 Sung Kyu,Woo Hyun,Dong Woo,Ho Ya,Seong Yeol dan Sung Jong kawan baik Myung Soo yang juga amat popular sepertinya dan aq tak menolak kemungkinan ini hanya perminanan dr mrk kerana kawan mrk Sung Jong adlh rakan sekelasku.Mungkin shj dia ada menceritakan apa2 ttg drku pd mereka membuatkn perkara sprti hari ini berlaku.
 Aq berpaling ke belakang dan meneruskan perjalananku menghiraukan Myung Soo.Adakah sekarang ini aq berjaya mengecawakannya dr rancangan itu? Dan meninggalknnya dlm keadaan melamalukan atas kenyataan pelajar lelaki idaman setiap palajar perempuan di sekolah di tolak cintanya dengan pelajar perempuan yg dia suka.
   Tetapi jelas yg aq dengar keluhan kecewanya dari belakang.
  Apa yg berlaku tadi yang tidak sampai sejam sudah mula menghantui aq.Pelajar di kelas aq terus memerhatikan aq sepanjang kelas bermula.Ketika ketiadaan guru,meja aq sudah dikerumuni dengan seribu pertanyaan.
 Myung soo suka awak?.Hey,saya dengar dia cakap awak comel?.Awak pernah bercakap dgn diakah sblm ni? Awak berdua pernah pergi dating?. Kenapa awak x terima perasaanya?.Lollipop yang dia bagi awak tadi awak dah makan atau awak buangkannya?
  Argh...! Keadaan menggila sekarang! Ada juga beberapa budak lelaki cuba mengorek rahsia dr Sung Jong. tentang jika benar Myung Soo memang menyukai aq..
  Waktu rehat akhirnya tiba...kelas mulai renggang dan hanya tinggal aq dan masih ada Sung Jong yang sedang mengemas bawah mejanya.
  Aq bertindak mendekati Sung Jong dan aq kini berada di hadapannya."Awak ada bagitau apa2 ttg saya pada geng awak yg lain ke?" aq melontarkan soalan kpdnya dalam nada yang marah.
 Sung Jong menegak dirinya dr menunduk yang sedang mengemas buku di bawah mejanya.Dia mendongak lantas membalas...
  "Kenapa? Awk syak kami nk kenekan awk ke?"katanya memandanya aq cukup sinis.
  "Jadi,apa yang berlaku td?" aq masih tdk puas hati dgn jwpny.
  "Kenapa awk perlu rasa x puas hati atas perkara yg berlaku td?" Sung Jong memeluk dr memandangku.
 "Apa maksud awak?" tanyaku kebingunan.
"Baiklah,sy memang ada sesuatu ttg dr awak sy bagitau dia.Hanya Myung Soo dan mrk yg lain x tanya apapun.Dia tanya,sy jwblah."
  "kenapa?"
"Dah jelas tdkan.Dia bgtau dia sukakan awk.So.....apa lg?"
  "Apa yang dia tanya awk?"
"Rahsialah......" jawab Sung Jong ringkas.
Aq merapatkan bibir dan memejamkan cuba bernafas dengan tenang.
 "Sung Jong...." suara itu datang dr arah pintu masuk kelas menyahut Sung Jong yg berada dtempatnya.Aq berpaling melihat kelibat org itu.Rupa2nya dia adlh Woo Hyun kwn baik Sung Jong.Dia keseorangan tanpa rakan2 yg lain.
  Sung Jong berdiri."Sebentar" balas Sun jong lantas berpaling memandangku.
  "So Yeon, saya tau banyak persoalan di minda awak membuatkn awak x yakin dgn Myung Soo.Sy tau lah Myung Soo lelaki paling kacak dan popular kt skola ni...kami pun agak terkejut dgn tindakn dia td..lebih baik awak berjumpa dgn dia sendiri" selepas Sung Jong mengakhiri kata2nya dia lalu beredar dr kelas itu bersama Woo Hyun yg menunggu di hdpn pintu.
  Sewaktu dikantin aq ditemani bersama Hyo min untuk membeli makanan.Selepas selesai membeli makanan berat yg selalu aq makan,aq juga hendak membeli gula2 dr mak cik kantin.
  "Mak Cik ,nak lollipop ni satu batang" aq menunjukkan lollipop yang berada di balangnya.
 "eh, tadi bukan ko da dpt lollipop dr Myung Soo?" Hyo Min Menyampuk.
  "Aq da buang lollipop tu." jawabku selamba.
 "kejamnya awk,membazir tau,klu nk jual mahal pun jgnlah buang rezeki."
Mak cik Kantin mengeluarkan sebatang lolipop dr balangnya dan menghulurkannya pada So Yeon.So Yeon membayar harga lollipop itu.
 "Saya nak satu batang lollipop"tiba satu suara menjergah di sebelah Hyo Min.Dia!,Kim Myung Soo.Kami berdua terkejut memandang Myun Soo.
Myung Soo hanya tersenyum ,selepas dia membayar lolipop dia pun beredar..
  "Tengok ,dia boleh selamba lagi..."kata So Yeon tidak puas hati.
  "Apa masalah awak?"marah Hyo Min.
"Dia sepatutnya kecewa,ini tidak,sempat lg tersenyum.Nampak sangat dia cuma nk permainkn sy"
"Habis tu,awak tolak perasaan dia."balas Hyo Min.
"Apalah awk ni.Nampak sgt dia hanya nk permainkan sy.Tak mungkin dia sanggup tuggu saya.Tengok cara dia tu."bantah So yeon.
"Awak tau x,awaklah pelajar perempuan yg paling bertuah! Knp awak bengap sgt tolak Kim Myung Soo tu?tu lah awak. Knp awak jual mahal sgt? Knp x cuba dlu?....haish..."keluh Hyo Min geram.
  So Yeon memuncung.....

 
AKAN BERSAMBUNG......

No comments:

Post a Comment

.....